joi, 6 decembrie 2012

Bani si banci

 Ne-am deschis și noi aici cont în bancă și am primit pe loc cardurile cu numele nostru pe ele și tot pe loc ne-am setat un PIN.
  Mi-am amintit că în România trebuie să aștepți 2 săptămâni să îți vină cardul și încă o săptămână să îți vină PIN-ul.
 Bine... recunosc așa era la BRD unde am avut eu cont în ultimii 7 ani.
 Acum mi se pare cea mai proastă bancă posibilă.. poate din cauza că are comisioane foarte mari, nu are online banking deși ei susțin că au și taxează 1.5 EURO / luna pentru glumă de serviciu numit BRD-NET. De fiecare data când trebuia să transfer bani trebuia să sun, să adaug beneficiar, să aștept să apară în 3 ore, apoi să fac plata, iar banii erau transferați abia a două zi, pentru că toate verificările se fac manual... Wow!

 Înainte de a pleca am închis toate conturile la această bancă și am mutat totul la Raiffeisen unde chiar este online banking și nu mai am nici o problemă. Plus comisioanele sunt mult mai mici, iar dobânzile mai bune. Personal mi s-a părut cea mai bună opțiune și nu îmi pare rău că am trecut la ei!
 Sistemul de online banking face exact ce trebuie și plățile se văd instant, chiar și după o plată online cu cardul.

 Diferența majoră între comisioanele practicate în băncile de aici și cele din România (posibil să nu fie doar ceva specific românesc) este că nu există comisione la extragere bani din ATM-urile băncii.
 Online banking este gratuit, iar la un transfer de bani într-un alt cont din altă bancă se ia un "flat rate", nu procent din sumă + 10 EURO.

 Oricum au și ei taxele ascunse, cum ar fi abonarea la un seriviciu și folosirea lui sunt gratute, dar renunțarea la serviciu costă 25$. Trebuie să citești ceea ce e scris cu litere mici.

 Cea mai mare diferență, de care îmi e cumva teamă este faptul că nici un card nu are cip, ci este simplu - modelul care în România a dispărut de câțiva ani din cauza că poate fi foarte ușor copiat.
 Ca opțiune pentru siguranța banilor din cont, am văzut prin supermarketuri, carduri "pre paied" pentru online shopping.  Le încarci cu suma dorită, plătești 15$ pentru card și gata.  :)) How about that?

Kisses!

2 comentarii:

  1. In Romania, cred ca servicii de anii 2012 au doar raiff si ING ... restul doar incearca, ramanand impotmolite undeva la inceputul anilor 2002 ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e, plus ca ING ofera dobanzi foarte bune pentru depozitele in RON.

      Ștergere